Gemenskap

Vår gemenskap är en gåva till en ensam värld. Det är i gemenskapen med andra troende som vår tro förnyas och fördjupas. Din kristna tro är en personlig erfarenhet - men din tro är inte privat. Församlingen är Guds design för ett liv tillsammans.

Gudstjänster

I gudstjänsten möter vi varandra och är inför Gud tillsammans. Predikan utifrån Guds ord är en central del av gudstjänsten, genom Bibeln får vi näring som gör att tron växer och leder till handling i våra liv. Att dela gemenskapen med Jesus och varandra i bön och lovsång är också viktiga inslag i gudstjänsten. Nattvarden är ett konkret sätt att uttrycka tron på Jesus och ta emot hans erbjudande om förlåtelse och liv. Hos oss är nattvarden öppen för alla som vill tro på Jesus.

Bön

I den lilla gruppen finns det möjlighet att dela livet på ett mer vardagsnära sätt. Varje tisdag kl 19 träffas de som vill i kyrkan för bön. Vi läser en bibeltext tillsammans och samtalar om vad den kan betyda för oss. I bönen talar vi med Gud om högt och lågt, det som vi vill tacka honom för och kanske be om hjälp med. Bönen är en spännande upptäcksresa där vi ständigt lär oss nya saker om Gud.

Hemgrupp

Hemgruppen innebär en vardagsgemenskap med ännu mer personlig prägel. Genom fika och samtal kombinerat med bön och bibelläsning lär vi känna varandra på ett djupare plan. Att ses regelbundet i en hemgrupp är ett bra sätt att växa i tron på Jesus och som människa. I hemgruppen kan man också hjälpas åt med praktiska saker, kanske någon t.ex. behöver flytthjälp. Kontakta oss om du är intresserad av att vara med i en hemgrupp, man behöver inte vara medlem i församlingen.

Personligt samtal

Sven-Henrik Andreasson

Vill du eller någon du känner ha ett personligt samtal med vår pastor?

"Jag tar gärna emot dig för samtal i kyrkan. Du kanske har frågor om kristen tro eller är nyfiken på vår församlingsgemenskap? Eller har du funderingar av mer personlig karaktär som t.ex. rör relationer eller kriser av olika slag? Du bestämmer vad samtalet ska handla om och jag har alltid som målsättning att bemöta dig med värme och respekt. Jag har en treårig utbildning inom kristen själavård och samtalsterapi och har arbetat som samtalsterapeut i tolv år. Som pastor har jag absolut tystnadsplikt och tystnadsrätt."

Välkommen att boka en tid för ett kostnadsfritt personligt samtal.

Telefon/sms: 076 393 42 23
E-post: sven-henrik.andreasson@pingstkyrkanrottne.se