Om oss

Vår kyrka har funnits i Rottne sedan 1920-talet och vi vill vara med och bidra till den goda gemenskapen som finns här i samhället.

Sven-Henrik Andreasson är pastor på deltid i församlingen. Vi har kontakt med några olika förkunnare som vi bjuder in att predika på våra gudstjänster. Flera av dem kommer från Ulriksbergskyrkan i Växjö.

En del av de pengar vi får som gåvor sänder vi vidare till missionsprojekt på olika platser i världen.

Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Läs mer om vår behandling av personuppgifter här: Sida 1  Sida 2

Samarbetspartners

Vi har ett nära samarbete med Ulriksbergskyrkan i Växjö. Lokalt samarbetar vi med Söraby församling (Svenska kyrkan i Rottne) och Rottne Samhällsförening. Vår klädinsamling sker i samarbete med Erikshjälpen Second Hand i Växjö. Cafébussen brukar komma till oss på julmarknaden och finns då uppställd i centrum.

Vi stöder IBRA:s mediemission, MAF flygmission och ICEJ:s arbete i Israel.

Vi är en del av Pingströrelsen i Sverige: Pingst - fria församlingar i samverkan.

Falkvägen 11